Utdrikkingslag i et bryggeri?

 

   

Hadde Branns spillere og trener håndtert viktige øyeblikk i denne sesongen like dårlig som administrasjonens håndtering av billettsalget til Brann- Rosenborg 22. oktober, ville laget rykket ned.

Ikke bare det; Mjelde ville ha fått sparken og spillere ville ha blitt permanent benket og havnet i en fortapt Kristian Ystaas-tilværelse. Uten håp om bedring.

 

Hva er det direktøren Bjørn Dahl og markedsansvarlige Kristian Jæger har gjort.?

Jo – de har sørget for at billettsalget til det som antagelig blir de siste hundre års fotballbegivenhet i Bergen, er overlatt til datamaskiner som ikke ser forskjell på en profesjonell svartebørshai og 11 årige Fredrik fra Mulen som bruker sparepengene sine på å heie på sine helter.

 

Brann-ledelsen har prioritert sponsorene. Slik er det overalt i verden. De som betaler gildet må selvfølgelig få noe igjen for det. Uten sponsorer, ikke noe Brann. I hvert fall ikke noe Brann i toppen av Tippeligaen.

 

Men det er på de siste stakkars 5000 billettene at brøleren blir gjort. Man fristiller salget. Folk kan kjøpe hvor mange billetter de vil over internett. Man trenger ikke å ha vært i slekt med den avdøde, synske Anna Elisabeth Westerlund for å skjønne at trykket ville bli stort.

Man valgte å ikke bruke energi på byens sporadisk hysteriske supportere. Da måtte en tatt hånd om dette salget selv. Det ville tatt to timer og det eneste en trengte å gjøre var å sørge for at ingen fikk kjøpe mer enn fem billetter. Så ville folk opplevd det som rettferdig. Alle hadde mulighet til å skaffe seg billett. Tidlig opp og litt kø. Ferdig arbeid.

 

Nå ser til og med medlemmer av lojale Bataljonen at de må ta til takke med TV og fotballpubene og små barn gråter seg i søvn når foreldrene forteller at de ikke kan være med å by på de 14 auksjonene på qxl.no der en nå forlanger 3000 kroner for to plasser på store stå.

 

Dette er ikke bra for Branns omdømme. Denne kampen burde vært lettere å arrangere enn et utdrikkingslag i et bryggeri. Likevel gikk det galt. I følge supporterne.
Men hvem bryr seg om dem?

3 kommentarer

Trond I Andal

10.okt.2006 kl.11:07

Kunne ikke vært mer enig. Dette er det så slett håndverk at man begynne å lure på om de i det hele tatt har hatt dette oppe på et møte i det hele tatt. Det hadde tatt to timer å kanalisere disse billettene til bergensere i Bergen. Nå kan man jo faktisk oppleve at halvparten av disse billettene er havnet hos folk med svart og hvitt skjerf. Hadde man gjort en slik brøler i mitt firma hadde man fått beskjed om å finne seg noe annet å gjøre . Nei, Jæger dette var svakt !!

Kim

10.okt.2006 kl.12:08

Er enig med deg her Henrik. Hele billettsystemet virker utrolig amatørmessig. Det at man kan kjøpe så mange billetter man vil, er jo hårreisende. Dette er en kamp de ekte supporterne fortjener å se fordi de har støttet laget sitt gjennom hele sesongen. Det er bare ikke riktig at de som har råd til å betale 3000 kr skal få gå på denne kampen. Mange av de som punger ut 3000 kroner for en billett, går bare på denne ene kampen fordi den blir så utrolig spennende. Bilettsystemet knekker jo sammen hver eneste gang det er en stor kamp eller en stor konsert. De ansvarlige må jo skjønne at de må ha et billettsystem som tåler denne belastningen, ellers har de ingenting i denne bransjen å gjøre.

Bjørn E

10.okt.2006 kl.18:13

Spørsmålet er om ikke staddaen er for liten. fotballinteressen er enorm, og utbyggingen bærer preg av ola dunk-prinsippet om å lage noe som er stort nok akkurat nå.

Skriv en ny kommentar

hits